Nieuws

Nieuwsoverzicht

Van de bestuurstafel

Woensdag 15 september 2021

Van de bestuurstafel

 

Het voetbalseizoen is gestart.  Diverse elftallen hebben hun 1e en 2e bekerwedstrijd gespeeld. Zo won het 3e met 5-4 van Grashoppers en leed het 1e een nederlaag. Tegen Zeevogels uit Egmond werd het 4-0 voor de gastheren. De wedstrijden van het 2e en JO-18 gingen niet door. De wedstrijd van 2e tegen Succes 2 is uitgesteld naar 14 september. Always Forward JO-18 kon om diverse redenen geen team op de been brengen.   

In week 36 speelde JO-18 thuis.  Al snel kwam men met 0-2 achter echter, de mannen van Dragan en Marcel herpakte zich en voor de rust kwam de aansluitingstreffer. Ondanks diverse goede kansen kwam de gelijkmaken niet tot stand en werd de eindstand 1-2.

Hugo Boys boekte een spectaculaire overwinning. Mey 5-4 werd Kolping Boys 3 verslagen.

Het derde leed een kansloze nederlaag 5-0.

Het 2e boekte een knappe 1-2 overwinning in de uitwedstijd tegen WSW.

Hugo Boys 1 leed een onfortuinlijke 2-4 nederlaag tegen Schagen United.

 

Ook binnen Hugo Boys bemerken we dat we 1.5 jaar stil hebben gestaan door Coronaperikelen.

De gewenning, het ritme moet er nog komen dat er op zaterdag en zondag gevoetbald wordt.

Binnen het bestuur bemerken wij dit niet alleen op de velden maar ook in de diverse commissies.

Zo heeft de handbal besloten om ouders en leden mee te laten draaien in de kantine. Dit besluit had ook de voetbal genomen, echter dit nog niet gecommunceerd naar de coaches en achterban.

Deze stap is absoluut noodzakelijk om de kantinecommissie te ondersteunen. De druk voor deze commissie wordt te hoog. Als we met zijn allen (leden en ouders) een stapje extra doen, dan blijft het voor een ieder licht en plezierig (vrijwiligers)werk. In de praktijk komt het er neer dat leden van Hugo Boys één keer per jaar ingedeeld worden voor een kantinedienst. Bij de planning zal men zoveel mogelijk rekening houden met de wedstrijden die thuis worden gespeeld en aansluitend wordt men ingedeeld voor een kantinedienst.

 

Als je ingedeeld bent, dan dien je eventueel zelf een vervanger regelen en dit via whatsapp doorgeven aan de kantinecomissie. Zo komen de andere leden en ouders niet voor verrassingen te staan. Per saldo gaat het om extra inzet van een paar uur per jaar. Op deze wijze houden we de club draaiende! De kantine is een belangrijk onderdeel om onze vereniging gezond te houden.

 

Het zou fantastisch zijn als men zich aanmeld als lid van de kantinecommissie. De verwachte tijdsbesteding is ongeveer 3 tot 4 uur per maand omdat de meeste taken binnen deze commissie al verdeeld zijn. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Erik Kruijer of iemand van het bestuur. Alle hulp is welkom!

 

Jeugdcommissie

Maar liefst zes personen/kandidaten hebben aangegeven dat ze intersse hebben voor de jeugdcommissie. Afgelopen dinsdag hebben we een orienterend gesprek gehad over welke taken er zijn binnen een jeugdcommissie. De kandidaten gaven aan dat hun motivatie was dat er iets moet gebeuren voor de jeugd omdat anders voor hun het voetbal in het gedrang komt.

Daarnaast gaf men aan dat het voor hun duidelijk moet zijn wat de verwachtingen zijn en dat men goed ingewerkt wordt. Het moge duidelijk zijn dat we als bestuur blij zijn dat deze personen het voortouw nemen en zich beschikbaar stellen.  Als dit vorm krijgt komt er een totaal nieuwe jeugdcommissie. Dit is meteen een mooie kans om het anders te oganiseren mede naar inzicht van de nieuwe jeugdcommissie. Dit kan dan de drempel verlagen voor andere leden om zich aan te sluiten bij deze commissie.

 

JO-16

Frits van der Berg heeft zich aangemeld als begeleider tijdens de wedstrijden.

We zijn nog een zoek naar een extra assistent trainer voor deze groep. Momenteel traint Dragen tijdelijk JO-16 en JO 18 tegelijk. Deze groep is veel te groot en dit is niet wenselijk.

Dragan krijgt ondersteuning van Marcel van der Loos maar een extra trainer zou meer dan mooi zijn. Onze gedachte gaan uit naar een (oud) speler van de selectie met de nodige voetbalkennis.

Natuurlijk mogen het er ook meer zijn. Dan is er een mogelijkheid tot rouleren. Ook hier geldt vele handen maken het werk licht en het is gezellig ook!

 

Koffiekaartenactie

Maandag 20 september komt de jeugd langs om koffiekaarten te verkopen. Hiermee kunt u een kopje koffie of thee in de kantine kopen. Uiteraard steunt u hier de clubs mee.

 

Jaarvergadering

De jaarvergadering is dit jaar op donderdag 23 september om 20.00 uur.

We hebben bewust voor een donderdagavond gekozen zodat ook de spelende leden erbij kunnen zijn. Het wordt zo wie zo een jaarvergadering nieuwe stijl. Zo is er een voetbalquiz waarin in je kennis op vele fronten getest wordt.

 

Sponsorcommissie

Onze hoofsponsor Edwin Groen TWEEWIELERS B.V. heeft aangegeven om de komende drie jaar de hoofdsponsor te willen blijven van Hugo Boys. Met als klap op de vuurpijl nieuwe tenues voor het 1e elftal.

Dit laten wij niet ongemerkt voorbijgaan. Zodra hierover meer nieuws is laten wij u dit weten.

Daarnaast heeft Edwin Holwerda toegezegd dat zij een bord sponseren aan de bovenzijde scorebord. Ook gaan zij een nieuwe kabel aanleggen naar het scorebord, omdat het scorebord het momenteel niet meer doet.  Door de vele grondwerkzaamheden rond het complex is de kabel geraakt van het scorebord. Opzet is om vanuit de nieuwe stroomkast C-veld een kabel te trekken naar het scorebord. Voordeel van dit tracé is dat minder onderhevig aan toekomstige werkzaamheden.

 

Hugo Boys doet mee aan de Grote Clubactie. Leden kunnen individueel loten kopen, maak ook per team, groep of bedrijf. Je kunt ook een Superlot kopen. De sponsorcommissie regelt dit. Wil je als bedrijf, elftal of groep een Superlot kopen? Informatie bij de sponsorcommissie. Naast het feit dat je zo de club ondersteunt, maak je ook kans op grote prijzen.

 

Jumbo Spaaractie

In een korte tijd is er veel werk verricht. Naast het aanleveren van teksten en bestaand fotomateriaal, zijn er in korte tijd al vele leden op de foto gegaan. Ook zijn er sfeer- en elftalfoto’s gemaakt. Elke deelnemer kan in het najaar een persoonlijk album ophalen bij Jumbo Monique in Heerhugowaard. We kunnen het nu al zeggen dat het een uniek boek wordt. Bij elke € 10, - aan boodschappen krijgt men een set met plaatjes.

Planning is als volgt:

-       Half oktober aankondiging start actie.

-       Zaterdag 23 oktober Kick-off sportplaatjesactie.

-       Woensdag 27 oktober start spaaractie.

 

Verder zijn door de KNVB ook acties opgezet om de clubs te ondersteunen door met bedrijven samen te werken door middel van spaaracties. Mocht u zelf een actie tegenkomen, wilt u dan denken aan Hugo Boys en Hugo Girls?

 

Door Corona hebben wij lange tijd niet kunnen voetballen en handballen. Het is fijn dat het nu weer van start kan gaan en dat alle activiteiten weer opgestart kunnen worden.

Het geeft niet alleen sportplezier voor de leden, maar ook plezier voor de vrijwilligers, gezelligheid in en rondom de velden en gemeenschapszin in het dorp. Dit is iets wat wij gemist hebben.

 

Laten wij er met zijn allen een mooi seizoen van maken!

 

Bestuur Hugo Boys