Wedstrijdverslag Hugo Boys 1

Wedstrijd van zondag 8 december 2019

Thuisclub: Hugo Boys
Uitclub: Winkel

Door een ernstige blessure is de wedstrijd gestaakt.

Ondanks het slechte weer lag het veld er goed bij en kon er gespeeld worden. Grote vraag vooraf “trekt Hugo Boys 1 de lijn door van het seizoen door?” Ofwel na goede wedstrijd volgt meestal een niet zo goede. Helaas deze lijn werd doorgezet. Vooraf waren voortekenen gunstig. Winkel kwam met aardig wat vervangers richting De Noord. Bij Hugo Boys ontbrak Bart van der Burg door een blessure. Thomas Ursem was zijn vervanger in het centrum. In het begin begonnen beide teams aftastend. Hugo Boys probeerde technisch te spelen, Winkel 1 compenseerde dit met fysieke kracht. Het team van Remy Zoer begreep veel beter hoe te spelen op dit zware veld en met de wind. Regelmatig werd de bal laag gespeeld en werden de snelle buitenspelers gezocht. Ook waren de spelers van Winkel agressiever in de duels. Desondanks duurde het tot de 30e voordat de score geopend werd. Na rommelig uitverdedigen kwam de bal voor de voeten van Sten Schaafsma, die geen moeite had om Nick Beers van dichtbij te passeren. Niet lang na de 0-1 werd het 0-2. Het was wederom Sten Schaafsma, die de bal knap controleerde en in de linkerhoek binnenschoot en zo 0-2 op het scorebord bracht. Hugo Boys kwam niet verder dan één schamele halve kans. Het mocht zelfs van geluk spreken dat men niet met een 0-4 achterstand ging rusten. Het was Nick Beers, die met drie fabelachtige reddingen, erger kon voorkomen. Zo bleef de ruststand 0-2. Als supporter denk je dan: We hebben nog een 2e helft om de schade te repareren. Helaas werd de lijn in de 2e helft door getrokken. Amper na één minuut kon Rick Fijnheer aanleggen voor 0-3, echter zijn schot ging over. Winkel veroverde de bal op het middenveld en over rechts werd de vogelvrije Youri Wegman gevonden, die knap de bal in het doel volleerde. 0-3. In de 53 e minuut eindigde de wedstrijd abrupt door een zware blessure van Bas Haisma. Bas moest met een ambulance afgevoerd worden met een gebroken enkel. Zo eindigde deze wedstrijd voortijdig. Wanneer de overige 37 minuten worden gespeeld, is op dit moment nog niet bekend. Het is te hopen dat Hugo Boys 1 zich volgende week weet te herpakken in de uitwedstrijd tegen Blokkers 1.

Geschreven door: Wim Haisma

Wedstrijdverslagen archief