Wedstrijdverslag Hugo Boys 1

Thuisclub: K.G.B
Uitclub: Hugo Boys

Wedstrijdverslag K.G.B. 1- Hugo Boys 1

Op 17 november speelde Hugo Boys 1 de uitwedstrijd tegen KGB 1 op sportpark De Rosenboom. Aan de hand van de statistieken beloofde het niet veel goeds. Nog nooit in de historie had Hugo Boys 1 een resultaat gehaald in een uitwedstrijd tegen KGB. De vraag was ook in hoeverre de nederlaag van vorige week doorwerkte. Trainer Jeroen Slaager had het elftal op twee plaatsen gewijzigd. De van een blessure terugkomende Jesper Hoogland kreeg de voorkeur boven Guilaume Kabel. Daarnaast stond Bart Zuurbier als nummer 9 in de basis. Normaal gesproken is KGB een afwachtend team, dat graag de tegenstander laat komen. Nu speelde het met meer druk naar voren. KGB hanteerde de lange bal en combineerde dit met fysieke kracht. Optisch had KGB een overwicht, met name corners zorgde voor gevaarlijke momenten voor het doel van Hugo Boys. Echter de eerste grote kans was voor Hugo Boys. Helaas had Bob de Wit het vizier nog niet op scherp. Zo ging men rusten met een 0-0 stand. In de 2e helft kwam Guilaume voor Jesper. De 2e helft drong KGB aan zonder gevaarlijk te worden. De verdediging, onder aanvoering van Boy Groen, gaf geen krimp. Het was dat Hugo Boys in die fase onrustig speelde, anders had het KGB al in een eerdere fase pijn kunnen doen. In een korte tijd werden er drie 100% kansen om zeep geholpen. In de regel is het zo dat als je zelf de kansen niet benut, dat dan de tegenstander ze wel benut. Gelukkig voor Hugo Boys liep het anders Al had men wel mazzel met een handsbal, die niet werd gezien door de scheidsrechter. Soms zit het tegen soms zit het mee. In de 58e minuut kwam de verdiende voorsprong. Bob de Wit werd vrij gespeeld en vanaf 20 meter schoot hij de bal knap binnen. De paniek en het moeten sloeg nog meer toe bij KGB. Nog meer hanteerde men de lange bal en probeerde men oorlog te maken in het 16 meter gebied. Alle ballen waren een prooi voor Nick Beers, die heerste in de lucht. Het fysieke spel van KGB had effect, zowel Bob de Wit als Giel Borst moesten geblesseerd afhaken. Voor Giel kwam Moos van den Berg, Niek Melten verving al eerder Bart Zuurbier. Omdat Hugo Boys al drie keer had gewisseld moest het verder met 10 man. Hugo Boys knokte als een leeuw. De beloning kwam in de 90e minuut. Niek Melten werd de diepte in gestuurd en zijn harde schuiver was te machtig voor Jord de Boer. Niet lang daarna klonk het eindsignaal en had Hugo Boys zijn overwinning te pakken. Voor de eerste keer een driepunter in Bovenkarspel. Dit tot grote tevredenheid van onze hoofdsponsor Edwin Groen. Door dit resultaat sluit Hugo Boys aan bij de grote middenmoot van 3A. Komende zondag de thuiswedstrijd tegen DWOW, die het verassend goed doet als promovendus.

Geschreven door: Wim Haisma

Wedstrijdverslagen archief