Wedstrijdverslag Hugo Boys 1

Thuisclub: De Blokkers
Uitclub: Hugo Boys
Uitslag: 4 - 1

Hugo Boys moest afgelopen zondag tegen de nummer veertien in de 3de klasse A. De Blokkers had in de afgelopen elf wedstrijden maar zeven punten en scoort vaak moeizaam. Tegen Hugo Boys was dat echter anders, 4-1.

Ondanks de harde wind waren de omstandigheden prima op het mooie complex in Blokker. In het eerste gedeelte na de aftrap werd er gevoetbald door beide ploegen zonder echt gevaarlijke kansen van beide kanten. Na een half uur kwam de thuisclub beter in de wedstrijd en zonder dat de Noordenders een serieuze mogelijkheid creëerde wist De Blokkers tweemaal het houtwerk te raken. In de 34e minuut belandde een kopbal boven keeper Beers op de lat en vlak voor rust schoot de spits van De Blokkers de bal onderkant lat maar de rust stand bleef wonderwel 0-0.

Na de thee speelt Hugo Boys doorgaans moeizamer dan de eerste helft, en ook zondag was dat niet anders. De ploeg van Hugo Boys trainers Slaager en Langedijk, die de laatste weken behoorlijk uitgedund was door ziekte en blessureleed, moesten nu zelfs aanvoerder De Cock van Delwijnen door ziekte in de kleedkamer achterlaten. Deze positiewisseling deed er ook geen goed aan. Thuisclub De Blokkers vandaag de betere kreeg meer en meer de overhand. De nummer 10 , Samet Setin kreeg het op zijn heupen en kopte een voorzet van links laag binnen en even later maakte hij ook de 2-0 door een cadeautje van de HB defensie. In de 72ste minuut kreeg Hugo Boysspeler van de Burg de kans om de achterstand te verkleinen, maar de paal keerde zijn schot van dichtbij. Even later maakte Samet Setin zijn hattrick compleet en maakte 3-0. Nadat De Blokkers zelfs de 4-0 maakte redde Hugo Boys vlak voor tijd de eer. In een snelle counter ging de bal via Bart Zuurbier naar Boy Groen die zijn tweelingbroer Bo in stelling bracht om de 4-1 te scoren. Hopelijk komt de winterstop op tijd om de selectie weer op orde te brengen en met een fitte brede selectie de tweede helft van de competitie weer volop te kunnen strijden voor een plaats in het linker rijtje.

Geschreven door: Harry Wolkers

Wedstrijdverslagen archief