Wedstrijdverslag Hugo Boys 1

Hugo Boys trekt broodnodige overwinning over de streep

Wedstrijd van zondag 26 januari 2020

Thuisclub: Hugo Boys
Uitclub: VVW

Het was prima voetbalweer in Heerhugowaard-de Noord, maar het veld was erg moeilijk bespeelbaar. Hierdoor was het spel van beide kanten erg matig in de door scheidsrechter Groot prima geleidde wedstrijd. Hugo Boys en VVW staan beiden in de onderste regionen en moeten strijden om iedere punt.

Strijd was er van beide kanten genoeg, maar al snel bleek dat er geen goals verwacht konden worden uit mooi gepolijst combinatievoetbal. Als er al een doelpunt zou vallen, dan moest dat komen uit een dood spelmoment of toevalstreffer. VVW was als eerste dichtbij een toevalstreffer. Na een aanval over links kopte Joris Schouten net over. Even later was het Giel Borst die Thijs Nugter belette om de 0-1 vrij in te schieten. Aan de andere kant kreeg Hugo Boys ook een aantal kansen. Een klutsbal van Bob de Wit ging via de lat net over. Maar in de 42e minuut was het dan toch raak. Martijn Hand verzond een prima voorzet vanaf de linkerkant richting Bo Groen, die geplaatst binnenkopte.

De tweede helft was VVW duidelijk de bovenliggende partij. Maar ook nu was het spel van beide kanten niet groots. Ook VVW hoopte op die toevalstreffer en met name na een dood-spel-moment. Bloedstollend waren af en toe de voorzetten na een corner of vrije trap van VVW, maar mede door het uitstekende keeperswerk van Nick Beers hield Hugo Boys stand en kon zelfs in de blessuretijd de 2-0 aantekenen. Thijs Wolkers strafte een foutje van de VVW-verdediging vakkundig af. Met deze overwinning heeft Hugo Boys weer aansluiting met de middenmoot van de 3e klasse A.

Geschreven door: Gerrit van Kleef

Wedstrijdverslagen archief